Going global

Foglalkozás a Debreceni Egyetemen. A téma, az elektronikus kereskedelem előnyei. A sorban elöl van a globális elérés, vagyis az a lehetőség, hogy elvileg a világ minden olyan részét ki lehet szolgálni, ahol van internet.

Elvileg, mert a gyakorlat azért másképp néz ki. itt van a kezemben néhány adat, amit a the Wall Street Journal Europe publikált az október 13-i számban. Azt írják, hogy az USA online kiskereskedelmi forgalma 172 milliárd dollár volt az elmúlt évben. Ebből a külföldi eladók mindössze egy százalékal képviseltették magukat. A trend mindazonáltal felfelé megy, a nagy és gyorsan fejlődő amerikai online piacot egyre több külföldi célozza meg. A feladatuk nem egyszerű. nemcsak adózási és vámproblémákat kell megoldaniuk, hanem a termékekekt is az amerikai ízléshez kell igazítani, a weboldalak tartalmát és nyevét úgyszintén.

A nyelvvel még az angliai eladóknak is vannak problémáik, hiszen Amerikában sok mindent másképp neveznek, mint a ködös szigetországban. A csalások miatt sok amerikai fél az adatait külföldieknek megadni, a gyenge dollár miatt pedig szívesebben vásárolnak otthon.

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.