Globális

Tegnap a Debreceni Egyetemen meghallgattam Sipos Aurél, a szegedi Szilánk Csoport marketing és humánpolitikai főnökének előadását. Most hívtam meg harmadszor vendégelőadónak. Mivel közben mindig eltelik egy év, ők pedig lendületben vannak, a történet egyre színesebb, gazdagabb és érdekesebb lesz.

Most a külföldi terjeszkedés módja az egyik fő kérdés. Előjönnek a klasszikus alternatívák és fejlődési szintek: (1) exportálni; (2) önmagunkat külföldön klónozni; (3) igazi globális vállalattá válni, amely mindent ott csinál, ahol azt a legolcsóbban és legjobban lehet. Érdekes lenne egy összevetés egy másik iparággal és súlycsoporttal, mondjuk az IBM-mel. Az ottani vezér, Palmisano nemrég ugyanezekről az alternatívákról beszélt. Jelezte, hogy a maguk részéről a harmadik mellett voksolnak, több tízezernyi alkalmazottjuk már amúgy is külföldön él, a beszerzési menedzserüket pedig Kínába telepítették. (Nemrég jelent meg róluk és erről a politikáról egy cikk a The Economistban, az április 17-i számban..)   

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.