Frontok

Egyik debreceni hallgatóm a Google stratégiájáról ír szakdolgozatot. Ajánlottam neki, hogy olvassa el a The Search-öt, az jó lesz indulásnak.

Egyébként nem lesz könnyű dolga. A Google-dosszié gyorsan és folyamatosan bővül. Alig van olyan nap, hogy ne történne valamilyen bejelentés a cégel kapcsolatban. A frontok egymás után nyílnak meg. A Google nyilván versenyez a többi keresővel, így például a Yahoo!-val és persze mindazokkal, akik már benne vannak, vagy benne kívánnak lenni a kereső- és a hozzá pénzforást biztosító reklámüzletben. Versenyez a Microsofttal is: a Sunnal történő együttműködés bejelentése után élénk találgatás indult meg, mi fog történni Gates cégének hagyományos piacaival. A nagy szkennelési programmal beszálltak a könyvüzletbe, amivel magukra haragították a kiadók egy részét, de frontot nyitottak az Amazon és más online könyvkereskedések felé is. Mivel a “minden információt elérhetővé tenni” stratégiát ki akarják terjeszteni a filmekre is, a média képviselői is gyanakodva szemlélik őket. De gyanakodnak a nagy áruházláncok is, mert a Google egyre nagyobb befolyást gyakorol a vásárlási döntésekre, sokan ugyanis az ő honlapjáról indulnak el, amikor valamilyen árucikket keresnek vagy a legalacsonyabb árat kutatják.

A kép, a “competitive landscape” egyelőre homályos, sok benne a találgatás, a ki-tudja-mi-lesz-belőle bejelentés. Kétségtelen, a Google ma bizonyos értelemben megtestesíti mindazokat a lehetőségeket, amelyeket az internet nyit meg az üzlet, a média, a tudomány, a tanulás és más tevékenységek előtt. Kérdés, hogyan és meddig fogja bírni ezt a sokfrontos harcot. Magam azok közé tartozom, akik szerint a Google-üstökös előbb-utóbb eléri a zenitet. Túl sok az ellenség, túl széles a front. De azért izgalmas ez az egész. Hogy mást ne mondjak, a legfrissebb hírek alapján azon is el kell gondolkodnom, változtassak-e a szakkönyvvásárlási szokásaimon. Majd meglátjuk.

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.