Franciák

2005. július 6-án „Monsieur blog” címmel írtam egy bejegyzést arról, milyen szerepe volt (lehetett) egy sokak által látogatott blognak az Európai Unió alkotmányáról tartott szavazásban a franciáknál. Aztán jöttek a párizsi zavargások, a külvárosokban égő autók – emlékeim szerint ekkor is feljegyeztem valamit a blogok, a honlapok, a mobiltelefonok jelentőségéről.

A franciák most elnököt választanak, az újságokban pedig mindenfélét lehet olvasni arról, hogyan használják a jelöltek és a támogatóik az internetet és a világhálót. Az országnak 44 millió regisztrált választója van, az internetet becslések szerint 30 millióan használják, jóval többen, mint az előző választásnál.

A híradások szerint Sarkozy és Royal honlapját 50-70 ezren látogatják meg naponta. A francia előírások korlátok közé szorítják a tévében, rádióban és plakátokon való megjelenéséket, az internet viszont szabad és viszonylag olcsó. Az egyik lapban azt olvastam, hogy a két jelölt nagyjából a választási költségvetésének egytizenkettedét költötte multimédiás internetes megjelenésre, köztük a Web 2.0 családba tartozó megoldásokra. A stratégiák persze különbözőek, politikusok és webszakértők bizonyára elvitatkoznak majd rajtuk. 

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.