Fagyosszentek az IT piacon

Hűvös szél fújt végig a múlt hét végén az amerikai informatikai szektoron. Több nagy hajó is problémákat jelzett, köztük az IBM, a SUN, az UNISYS. Az első negyedévben az eladások nem nőttek úgy, ahogy azt korábban gondolták, és ez meglátszik a profiton is. Úgy látszik, még nincs itt a nyár. A jelek szerint tudomásul kell vennünk: bár az infokommunikációs piac kiheverte a nagy visszaesést, a növekedés sérülékeny, a pozitív trendek könnyen megfordulhatnak.

Hogy miért? Ha a vállalatok azt látják, hogy nő az olaj ára és a kamatlábak is emelkednek, óvatosabbak lesznek a beruházásaikkal, és persze lefaragják az informatikára szánt összegeket is. Változtatnak a keresletük szerkezetén is: a drága, hosszú távú megtérülésű beruházások helyett inkább a rövidebbeket, olcsóbbakat választják.

IBM, SUN, UNISYS, APPLE… a jelenlegi közös problémák ellenére mindegyik külön történet. Az IBM-ről éppen most közölt egy fölöttébb érdekes elemzést a Business Week április 18-i száma. A vezér, Samuel Palmisano minden jel szerint a kiszervezési hullámra tesz: újabb és újabb tevékenységeket tesz fel az átvállalható funkciók listájára. A kérdés az, hogy elég nagy-e itt a növekedési potenciál, állni tudja-e a versenyt a Nagy Kék az olcsóbb indiaiakkal, ellensúlyozni tudja-e ezzel az üzlettel a hagyományosabb vonalak visszaesését. A Wall Street Journal szerint csökkentik az európai munkahelyek számát, a vén kontinensen belül pedig előnyben részesítik az olcsóbb országokat. Ez utóbbi nekünk tulajdonképpen jó hír.

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.