Eszkimó

Olvasom az Index szórakoztató stílusban írt bocsánatkérését. Megpróbáltak fellépni azok ellen, akik reklámszűrőt kínáltak az oldal látogatóinak. Aztán látták a reakciókat, és úgy tűnik, most visszavonulnak.

Ez egy egyedi eset, de láthatjuk mögötte az általánost is. Több jel is arra mutat, hogy az ingyenes webes szolgáltatások világában a türelmetlenebbé váló befektetők megpróbálnak ráerősíteni a reklámalapú üzleti modellre. Ahol eddig nem volt reklám, ott most lesz. Ahol eddig kevés volt, ott most több lesz (lásd pl. Facebook, YouTube, Skype). Az ajánlat egyszerű: ingyen használhatsz valamit, cserébe viseld el a reklámokat. Fair deal. Ingyen ebéd nincs, vagy legalábbis ritkán. Meg kell találni az optimumot, hiszen a túl sok reklám elriasztja a felhasználót – én is csak bizonyos mennyiségűt viselek el, és utálom az agresszív és primitív változatokat.

Persze verseny van, tehát nem mindegy, hogy az internetes világ mekkora piacot hasít ki magának a reklámpiacból, és az is érdekes kérdés, hogy milyen arányban osztoznak majd a szereplők ezen a tortaszeleten. A verseny mindenesetre keményedik: egyre több lesz az eszkimó.         

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.