Első nap az iskolában

Április negyedikén, pár nappal a beiktatása után Mark Hurd, a HP új vezére interjút adott a The Wall Street Journalnak. Ha valaki arra számít, hogy ebből megtudja, mit szándékozik tenni a céggel, csalódni fog. Mr. Hurd szemlátomást nem az az önbizalomtól duzzadó ejtőernyős típus, aki a bölcsek kövével a zsebében landol valahol, kész programja van, azonnal meghirdeti és nekilát a megvalósításának. Óvatos embernek tűnik, aki megfontoltan nyilatkozik, és szemlátomást először tanulni akar.

Megnyilatkozásaiból az derül ki, hogy nem a mai HP ellenében, hanem a mai HP-val akar dolgozni. (Márai Sándor írta valahol: minden új rendszer annyit ér, amennyi értéket át tud menteni a régiből.). De vajon mi a mai HP? Hurd szerint nincs közvetlen veszély, a hajó úszik: a cég az elmúlt évben 6%-os nyereséghányadot és szép cash-flow-t produkált. Azért nyilván nincs minden rendben, hiszen a HP az elmúlt öt évben piaci értékének több mint a felét elvesztette.

Szóval mi a mai HP? Van például valami olyasmi, amit HP kultúrának lehetne nevezni? Az új vezér erre a kérdésre is visszafogottan reagál. Szerinte a HP kultúra inkább többféle sziget-kultúra együttese: van belőle valamennyi az alapító atyák legendás örökségéből, egy adag a Compaqból, de megvannak az egykori Digital nyomai is, körítésnek pedig ott van a Szilícium-völgy sajátos világa.

Hurd tehát egyelőre nem mond semmi konkrétat. Megfogalmaz viszont néhány vezetési elvet, amiket az újság tételesen fel is sorol: (1) Az új vezető első dolga a tanulás: tanuld meg a stratégiát, az üzleti modellt, ismerd meg az embereket; (2) Dolgozz együtt a többiekkel, ne félj bepiszkolni a kezedet, légy ott a működés minden szintjén, „légy jelen”; (3) Jelöld meg azokat a mércéket, amelyekkel irányítani kívánod a vállalatot, és tedd őket érthetővé, átláthatóvá; (4) Tedd egyértelművé az emberek előtt, hogy az új vezetőket belülről akarod kiválasztani; (5) Gondoskodj róla, hogy az igazgató tanács, a vezetés és a vezérigazgató azonos forgatókönyvből dolgozzanak.

Hát, egyelőre ennyi. Az újságíró egyébként Hurd NCR-os múltjára is rákérdez. A vállalatnak volt egy érdekes összeolvadási kalandja az AT&T-vel, ami aztán kudarccal és válással végződött. Ez az eset ma már történelem és iskolai tananyag. Hurd valószínűleg tanult belőle.

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.