Egy jó kis cucc

Könnyű észrevenni, hogy szépen fejlődnek az e-mailes reklámok. Nem csak mennyiségi, hanem minőségi szempontból is. Az ember néha bizonyos potyatanulmányokért és ingyenes információkért cserébe feliratkozik ide-oda, meg különböző rendezvényeken beteszi a névjegyét mindenféle dobozokba és vázákba. Aztán megindul a drótposta, jönnek a levelek, persze többnyire reklámok. És egyre jobbak jönnek, pontosabban fogalmazva egyre jobbak is jönnek: színesek, jól szerkesztettek, informatívak. Könnyű őket irtani, de kíváncsiségból mindig meghagyok és megnézek néhányat.

Olvasom, hogy az e-mailes reklám különösen jól megy a divatiparban. Sokan szeretik a rövid képes divatbemutatókat az újdonságokról. Képernyő előtt megfáradt emberek kattintanak rájuk pár perc kikapcsolódás reményében. Búfelejtő, feszültségoldó, alkalmi kábítószer. A fejlettebb reklámozók szegmentálnak, testre szabnak. Olvasom: a Forrester Research egyik szakértője szerint egy drótpostás kiskereskedelmi reklámkampányt már 2.500 dollárból ki lehet hozni, évi 300.000-ből pedig már egy kifinomultabb adatbázis fenntartása és használata is kijön. A megcélzottak számottevő része nem akar a szjnes levelektól megszabadulni. A levelezőlistákról mindig van leiratkozás, de nem túl nagy arányban. A Forrester felmérése szerint az olvasók 11%-a az online boltokat is meglátogatja, 4,3%-uk pedig rendel is valami. Az USA online ruhapiacán az idén 23%-os növekedést várnak.

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.