E-piac

Biztató hírek az elektronikus kereskedelemről. A forrás az ACNielsen legfrissebb jelentése. A készítői 21.100 emberről gyújtöttek adatokat 38 országban.

Kiderül belőle, hogy a világ lakosságának nagyjából 10%-a vásárolt már valamit az interneten, ami mintegy 627 millió embert jelent. Ez már szép piac. Az országok rangsorát Németország, Ausztria és az Egyesült Királyság vezeti: ezekben az internethasználók legalább 95%-a vett már valamit online. Az USA a tizenegyedik helyen áll, itt az internetesek 89%-a vállalkozott már ilyen akcióra. A sor végén Latin-Amerika kullog.

Az európaiak tehát buzgóbbak az amerikaiaknál. Kontinensünk online vevői átlagosan öt vásárlást bonyolítottak le áprilisban, az észak-amerikaiak csak négyet. Hiába, az amerikaiaknak ott vannak azok az óriási mallok minden falu végén.

Úgy látom, az árucikkek rangsorában nem történt jelentősebb változás: a könyvek magasan vezetnek, utánuk jönnek a videófilmek, a DVD-k meg a játékok, aztán a repülőjegyek, ruhaneműk, a zene, a mindenféle elektronikus és elektromos eszközök. Nagy meglepetés nincs. Érdekesebb viszont, hogy a jelentés szerint az egyes országok között figyelemre méltó eltérések vannak, Dél-Koreában például sokkal több kozmetikumot vesznek elektronikusan, mint a világ más tájain.

A legtöbb fizetést hitelkártyával és bankátutalással bonyolítják le, de Európában az utánvétes készpénzes fizetés is jól tartja magát, Kínában pedig ez utóbbi számít a leggyakoribb megoldásnak.

A felmérésből az is kiderül, hogy a férfi internethasználók közül többen vásárolnak, mint a nők köréből, de a gyengébb nem képviselői sem maradnak le különösebben., sőt egyes országokban, így például Kínában és Svédországban ők állnak az élen.

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.