E-példa

Egy, az elektronikus kereskedelemről szóló kurzusra készülök a Debreceni Egyetemen. Ilyen témához sok példa kell. A “klasszikusokkal” nincs gond: nyilván megbeszéljük az Amazont, az eBay-t, meg a többieket. Szerencsére a budapesti ismerősök között is akad olyan, aki vállalkozik egy kirándulásra, és bemutatja a saját rendszerét.

Próbálok helyi példát is keresni. Pár kísérlet után kiderül, hogy ez nem is olyan egyszerű feladat. Informatikus ismerőseim nem tudnak a környéken ilyen tárgyú jelentősebb fejlesztésekről, működő, figyelemre méltó rendszerekről. A neten sem jutok messzire. Egy telefonos kísérletnél a kérdésemet is félreértik: mikor elektronikus kereskedelemről érdeklődöm, egy elektronikai alkatrészeket gyártó vállalkozáshoz irányítanak. A cégnek a honlapját sem sikerült megtalálnom. Egy másik környékbeli cégnél tervek már vannak, de még nem akarnak beszélni róla, annyira gyerekcipőben jár az egész.

Mindeközben a sajtóban hosszú cikkeket olvasok arról, milyen lendületesen fejlődik az elektronikus kereskedelem a világ számos helyén. A The Wall Street Journal Europe tegnapi száma például az árösszehasonlító szolgáltatásokat elemzi. Ezek az oldalak nagyon népszerűek lettek, mivel szolgáltatásaik egyre gazdagabbak, a használatuk pedig egyre könnyebb. Pár éve egy MIT-s tanulmányban még arról olvastam, hogy az emberek csak ritkán használják az internetet az árak összehasonlítására. Úgy látszik, mára a helyzet alaposan megváltozott.

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.