Dell kontra Lenovo

Nézegetem a sajtóban az IDC frissen publikált adatait a kínai PC piacról. A világ második legnagyobb és a növekedés szempontjából mindenkit megelőző piacán a Dell 8%-os részesedéssel a második helyet mondhatja magáénak két kínai versenytárs mögött. Az utóbbiak közül az egyik az a Lenovo, amely nemrég vette meg az IBM PC üzletágát. A Dell-Lenovo párharc nyilván izgalmas stratégiai csemege lesz, amit érdemes figyelni. Kérdés például az, hogy miként működik a Dell direkt eladási modellje az ázsiai országban, meg persze az is, hogyan verseng egymással két olyan bajnok, akik az alacsony költségekre építik a versenystratégiájukat.

A számok egyébként azt mutatják, hogy a Dell a 2004 januárja óta eltelt negyedévekben csökkenő mértékben bár, de folymatosan növelni tudta az eladásait.  A Lenovó magasabb bázisról indulva lendületesebben nött, de az idei első negyedév valahogy nem jött be nekik, az eladások jelentősen visszaestek.

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.