Dell-blog

Az ember néha járjon utána, mi újság abban a műfajban, amiben tevékenykedik. A jelen műfaj a blog. Mivel több hírforrás is foglalkozott vele, megtaláltam és megnéztem a Dell új blogját. Bár nem szoktam blogkritikákat írni, azt kell mondanom: az indulás nekem tetszik.

Vállalati blog ez, vállalati emberek írják, a közönség meg válaszol, van tehát kommunikáció, és nem csak közlés. Rögtön itt az elején két film található. Ha ezeken valamilyen öltönyös úr vagy gazdagon sminkelt hölgy szólal meg és nyom le valamilyen betanult vagy súgógépről olvasott marketingszöveget, én máris továbbállok. De nem, a megszólalók egész normális vállalati embereknek tűnnek, akik normális hangon szólítják meg a látogatót. A hozzászólásokat cenzúrázzák egy kicsit, de erről egyrészt tájékoztatják az olvasót, másrészt marad kemény beszólás bőven. Ráadásul Dellék tanulékonynak is mutatkoznak, ami dicséretes tulajdonság.

Azért ha már a blogoknál tartunk, gondolkozzunk el valami általánosabban is. Egy delles bejegyzésre úgy 20-70 reakció érkezik, néha több is, de nem sokkal. Vajon mennyiben reprezentálják ezek a közvéleményt? Egy statisztikus valószínűleg azt mondaná: semennyire. Ezt azért ne feledjük el. Amit látunk: a Dell nevüket vállaló emberei többnyire álnevet használó, azaz névtelen partnerekkel vitatkoznak. Tanulni persze egyetlen véleményből is lehet.

A Dellre egyébként ráfér a kommunikáció, az árfolyama jó ideje lefelé ereszkedik, pillanatnyilag nem áll valami jól a HP-Lenovo-Dell hármas versenyben. Pedig valamikor ők számítottak a legmodernebbeknek a direkt elektronikus értékesítési rendszerükkel.

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.