CIO naptár

Az MIT kutatói nem sokkal a válság kibontakozása előtt, egy nemzetközi kutatás keretében, megkérdeztek nagyjából másfélszáz vállalati és üzletági informatikai vezetőtől, hogy mivel töltik a munkaidejüket. Ez egy jó kérdés, mert az idő fölöttébb korlátozott forrás, az elosztása megmutatja, mi mennyire fontos a gazdájának. Mutasd a naptáradat, és megmondom, ki vagy – azt hiszem, ezt a mondást már idéztem ebben a blogban.

A jeles amerikai egyetem kutatói a következő eredményre jutottak. Egy átlagos CIO munkaideje (ha ennek a szónak ma még van értelme egyáltalán) 44%-át az informatikai szolgáltatások menedzselésével tölti, vagyis annak biztosításával, hogy az IT vonalon „égjen a villany”: az alkalmazások működjenek, az SLA-k teljesüljenek, az emberek tisztességesen dolgozzanak stb. Más, tehát nem IT-s részlegeken dolgozó kollegáiknak adnak 35%-ot, olyan társas feladatokon munkálkodva, mint például az üzleti stratégia, az üzleti folyamatok optimalizálása, új termékek fejlesztése, felvásárolt cégek integrálása, szabályozói előírásoknak való megfelelés, IT beruházások rangsorolása.

10%-ot kapnak az időalapból a vállalat külső ügyfelei, vevői, partnerei – a cél általában az elektronikus kapcsolatok építése. A maradék 10% a vállalati folyamatok és a hozzájuk tartozó digitális platform menedzselésének (megosztott szolgáltatások, globális ellátási lánc, beszerzés, termelés stb.) jut.

A kutatók azt is megállapították, hogy az átlag számottevő szórást takar, vagyis a CIO-k az időbeosztásuk alapján nem egyformák, különböző típusokba („IT házmester”, „üzletbe ágyazott”, „ügyfélközpontú”, „folyamatközpontú” – fordításom kissé hevenyészett) sorolhatók. Még egy megállapítás: a vállalat és az ő IT rendszerének fejlődésével a fókuszpont eltolódik, az időbeosztás megváltozik – annál persze, aki tényleg fejlődik, és nem csak öregszik.

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.