Bourbonok

Sarah Lacy érdekes könyvet írt a Szilícium-völgy második internetes vállalkozási hullámáról. A pontosság kedvéért: első hullám alatt a kilencvenes évek dotcom cégei értendők, a második pedig a válság után kibontakozott, népiesen Web 2.0-nak nevezett mozgalom.

Lacy újságíró, tőle tehát nem a tudományos pontosságot várja el az olvasó, hanem az „ott voltam, láttam, kipróbáltam, megkérdeztem, tanúja voltam” típusú hitelességet. Várakozásunkban nem csalódunk. Lacy szerint a második hullám képviselőinek cselekedeteit nagyrészt az első hullámban szerzett tapasztalatokkal lehet és kell magyarázni. Beszámolójából az derül ki, hogy az érintettek sokat tanultak a dotcom válságban kicsúcsosodó kudarcokból, döntéseikben, magatartásukban, hozzáállásukban, reflexeikben ott van a kudarcok, a bevert orrok, az elvesztett pénzek és állások emléke.

Tanulni nem szégyen. Nemsokára, a mostani válság után megfigyelhetjük majd, hogy a jelenlegi fő érintettek, például a pénzügyi szektor intézményei mit tanultak, és mit szűrtek le a tapasztalatokból.   

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.