Bevásárlás

Az iskola egyik hallgatójával beszélgettem a napokban. Orosz, de most itt él Európán, egy kínai vállalatnak dolgozik, és éppen egy német céggel építi az üzletet. A kínai cég egyike a legnagyobbaknak, emlékeim szerint valamilyen téma kapcsán emlegettem már ebben a blogban. Pár éve még a nevét sem hallottuk.

Nézegetem az UNCTAD statisztikáit a feltörekvő országok vállalatairól. A The Economist hozott le belőlük néhányat (január 12.). Az ebből a körből (Kína, India, Brazília, Mexikó stb.) induló multinacionális cégekről írnak. Friss erő, új nemzedék a porondon. Az egyik grafikonon látszik, hogyan növekednek a külföldi befektetéseik. A másik azt jelzi, hogy 2005-től hirtelen megugrott a határokon átnyúló felvásárlási és összeolvadási akcióik nagysága: a 2006-os szám több mint háromszorosa a 2004-esnek. Úgy látszik, egyesek elindultak bevásárolni.

Ide tartozó hír: a Hindustan Times nemrég arról írt, hogy a Wipro esetleg ajánlatot tesz a francia tanácsadó cégre, a Capgeminire. Lehet, hogy ebből nem lesz semmi, de a jelenség akkor is érdekes, különösen ha az ember figyeli például a Tata lépéseit.

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.