Beszúrnám

Pár napja írtam – a Korszakok-cikk részeként – egy bejegyzést arról, mi a stratégiai jelentősége a webes szolgáltatások összekapcsolhatóságának. A cikket már eladtam, de ha nem tettem volna, most beszúrnék egy példát. A Google szövetséget kötött a Salesforce.com-mal.

Az elgondolás tulajdonképpen egyszerű. A kisebb vállalkozásoknak jól jön a Google kereső-reklámozási szolgáltatása. Ha a reklámok célba találnak, felbukkannak a rájuk kattintó ügyfelek. Az ügyfelekkel foglalkozni kell, amihez jól jön egy másik webes szolgáltatás, jelesül a Salesforce.com előfizetéses webes CRM-je. A reklám lehetséges kapcsolatokat generál, az érdeklődőket a link átvezeti a hirdető honlapjára, ott aztán be velük a CRM-be, és indulhatnak a kereskedők.

A Google logó egy pofonegyszerű magyarázó folyamatábra társaságában már ott van a Salesforce.com nyitóoldalán. A két cég közötti integráció nyilván tovább mélyíthető. Az együttműködést bemutató The Economist cikk (június 9.) szerint akár egy felvásárlás is elképzelhető, nyilván a jó étvágyú nagyobbik partner részéről.   

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.