Belejöttünk

Na, ha már így belejöttünk, gyorsan még egy példa. Téma: hálózati hatás, exponenciális növekedés, internetes hype. A Second Life 2001-ben startolt. 2006-ban még csak másfél millió regisztrált használója volt. Tavaly már több mint nyolc millió, ebből két millió az utolsó két hónapban csatlakozott. A Gartner Research azt jövendöli, hogy 2011-ben öt internethasználóból négy aktív használója lesz a Secondnak vagy valamilyen hozzá hasonló rendszernek.

A Second Life virtuális világát jelenleg már közel ötven multinacionális cég (köztük az IBM, a Dell és a General Motors) használja ügyfélkapcsolatai ápolására, marketingre és értékesítésre. Egy friss hollandiai felmérés szerint a Second Life felhasználóinak 57%-a hetente több mint 18 órát tölt az avatarok világában csámborogva, 33%-uk pedig heti 30 óránál is többet. A virtuális gazdaság forgalma évi 10%-kal nő – ami nem kevés fejfájást okoz az amerikai adóhivatalnak.

Az SL-t már 250 (!) egyetem használja távoktatási célokra, köztük a Harvard és az MIT. Lehet találgatni, meddig és hová tart a „hype”, milyen esélyei vannak az éledező konkurenseknek, mi lesz e virtuális vadnyugat szabályozásával.  

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.